Canon PowerShot SX210 IS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX210 IS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

EJW23 05-07-2012

Mijn vorige ixus maakte betere foto's. Dus ben ik gaan uitproberen. Ipv in de ''fijnstand'' heb ik de powershot op ''normaal'' gezet. De foto's zijn nu van betere kwaliteit. Misschien kan het toestel de vele pixels in deze stand niet aan. Echter als ik ga filmen -wat hij uitstekend doet- moet ik hem weer in de fijnstand zetten voor een optimaal resultaat

MGJ de Jong - Dosnelaar 26-01-2012

De eerste week was het een fantastisch ding, maar de foto's werden echt met de week slechter. duidelijk onscherp. Ingeruild. Nr 2 precies hetzelfde, en hier ging na een maand de lens spontaan helemaal scheef staan, waardoor we helemaal niet meer konden fotograferen (leuk als je net in een heel apart vakantieland bent...). Na veel gesteggel gerepareerd. Ja de lens staat weer recht, maar deze maakt nu foto's met allemaal zwarte vlekken (vuil op sensor). Onze vakantiefoto's zijn goed verpest en ik vind het echt een waardeloos apparaat. Dat ie er leuk uitziet en er veel leuke mogelijkheden opzitten heeft m.i. geen waarde als je foto's niet eens scherp zijn. Ik koop nooit een canon meer. Ook waardeloze service. Die van de aldi van 40 euro was stukken beter!

grooteb 22-01-2012

Ook ik had deze camera gekocht vanwege zijn grote zoombereik. Ook ik was in Costa Rica en had enorme problemen met de vochtigheid, wat betekende dat de camera spontaan uitviel. Canon gaf aan dat de camera bestand is tegen vocht tot een percentage van 90%.
Ik kan mij hier helaas niet in vinden. Met scherpstellen had ik eigenlijk geen problemen hoewel mijn oude Ixus toch een betere scherpstelling had.

Dielis Stolk 29-11-2011

Ik heb deze camera nu een jaar in gebruik, en moet zeggen super tevreden te zijn over de foto's en de mogelijkheden die dit cameratje bieden. Wat ik niet begrijp zijn de negatieve reacties waarin wordt gesproken over een slechte kwaliteit foto, dit is absoluut gewoon niet waar. Deze camera maakt super goede foto's. Maar ik ben bang dat deze mensen niet goed overweg kunnen met de (vele) instelmogelijkheden. Ik heb even een foto toegevoegd via de bijgevoegde link, ik zou zeggen moet je daar maar eens naar kijken dat spreekt voor zich. En als je kijkt wat hij nu kost (ong.€ 150,=) kan je niet snel een betere kopen voor deze prijs.

marja60 24-12-2011

Hoi, ik heb nl. niet altijd super scherpe foto's met name tijdens het gebruik van de flitser. Heb het idee dat toestel er lang over doet voor dat het pas scherp staat.Op het beeldscherm lijkt foto scherp maar zodra ik het op de comp. zet toch weer onscherp. ( of misschien fout in mijn toestel).

Edmijn 02-09-2011

Ik ben helemaal niet blij met deze camera. Hij heeft heel veel problemen met scherpstellen.Deze zomer hebben wij een mooie reis gemaakt naar Costa Rica en ik had mijzelf getrakteerd op een nieuwe camera. De keuze was gevallen op de SX210 vanweg het grote zoombereik. Maar helaas: bij thuiskomst zag ik pas dat zeker de helft van mijn foto's mislukt is en dan bedoel ik echt ONSCHERP. Blijkbaar heeft deze camera veel tijd nodig om scherp te stellen. Dat lukt alleen als je object heel stil staat en je veel tijd hebt om de foto te maken. Maar dus niet geschikt voor: bewegende mensen of dieren, snel een plaatje schieten.

marja60 31-12-2011

Hoi Ik heb precies hetzelfde probleem, spontaan een foto maken zit er niet in...heb mijn camera ter reparatie aangeboden en ben benieuwd wat canon er van zegt.

Edmijn 18-03-2012

Marja, heb jij nog iets te horen gekregen van Canon?? Ik ben benieuwd!

p.schuurmans 28-08-2011

Goede camera, maakt scherpe foto`s en voor een goede prijs.Makkelijke menu`s en goede 14x zoomlens.
Erg compact cameraatje dus makkelijk mee te nemen en genoeg mogelijkheden om e.a handmatig in te stellen.

Dineke47 25-07-2011

Heerlijke camera, makkelijk in gebruik, mooi om te zien en het allerbelangrijkste: hele fantastische scherpe foto's!!

Dick Trom 01-05-2011

We hebben deze camera nu een half jaar als vervanger voor onze sanyo filmcamera en diverse verouderde compactcamera's. De powershot heeft echter veel moeite met het belichten. Vooral binnen, maar ook buiten met voldoende licht blijft de camera onophoudelijk de belichting bijstellen en focussen waardoor je een heel onrustig beeld krijgt wat de helft van de tijd onscherp is. ook de meeste foto's zijn veelal overbelicht. Kortom zeer teleurstellend. Zeker voor de prijs.

dijk 5 17-04-2011

Hebben dit toestel enkele weken in ons bezit en moet zeggen dat het een heel makkelijk te bedienen toestel is.Het neemt mooie scherpe foto's en heeft tal van functie's die makkelijk te vinden zijn. Nadeel van de vormgeving is de plaats van de flitser die zit namelijk op de plek van je linkerwijsvinger. Degelijkheid moet zich nog bewijzen maar het is canon.Al met al zeer tevreden met het toestel.

Gelati1989 27-03-2011

Ik had in eerste instantie een Sony DSC-HX5V gekocht i.v.m. full HD filmen. Helaas bleek dat Full HD filmen erg korrelig en niet zo mooi al gauw spijt van mijn aankoop gelukkig kon ik deze de volgende dag gewoon ruilen en mocht ik een ander toestel uitzoeken. Nog even rond gekeken naar wat er op de markt te koop is en na 2 jaar gebruik van mijn Canon ixus 70 toch weer gaan kijken naar Canon. Was namelijk zeer tevreden over de opname kwaliteit ervan en vooral ook het geluid bij festivals en dance events. Toen gekozen voor de Canon PowerShot SX210IS met HD 720 pixels filmen. Hij maakt super filmpjes vooral buiten, soms wat moeite met scherpstellen bij binnen filmen en in donkerdere ruimtes.
De foto's zijn super voor zo'n klein formaat cameraatje. Heb namelijk ook nog gekeken voor een Canon spiegelreflex camera. Je hebt ook veel mogelijkheden voor het handmatig instellen van de camera.

Ook twee kleine nadeeltjes: wat jammer is geluidopname is ietsjes minder bij festivals waar een harde bass is maar ik denk dat bijna elke fotocamera hier last van heeft.
Als je zoomt hoor je heel zachtjes de lens in en uit gaan maar dit is alleen bij "stille" opnames te horen en dan bij het filmen binnen dat hij niet altijd goed scherp stelt.

Al met al zeker geen miskoop! Ben er erg blij mee heb de camera nu een jaar ingebruik.

corne64 19-03-2011

Ik heb de SX 210 IS nu 2 weken in mijn bezit.
Dit na een aankoop van de Ixus 100 in 2010.
Deze camera met "made in China" had toch heel wat tekort komingen.
Slechte kwaliteit foto's zowel binnen als buiten.
Deze Powershot is wel wat lomper en zwaarder, maar de mogelijkheden zijn enorm!
Ik heb ook 2 jaar geleden een EOS 400D gehad.
Dit was een goed toestel, maar te groot voor mij.
De mogelijkheden van de Powershot 210 IS zijn echter buiten verwachting.
De foto's zijn erg scherp en de instellingen die je kan doen,
Zijn zeker niet minder dan de duurdere klasse van Canon!
Ik heb hem gekocht voor net geen € 200,-
Maar deze Camera is dat zeker waard!

Kortom,
Ik weet niet hoe lang deze mee gaat.
Maar de kwaliteit is toppie!!

Jodo69 16-03-2011

Vorige camera (Cybershot) was op. Na veel vergelijken en reviews lezen (wilde een klein maar wel goed toestel) voor de Powershot 210 gekozen. Heb 'm net, moet 'm nog verder uitvinden maar hij maakt echt schitterende foto's. Ook de kwaliteit van de film is zeer goed. Ik ben vooralsnog erg tevreden.

jensnl 28-02-2011

Als aanvulling op mijn toch wel grote Canon EOS400 zocht ik een compacte camera, die ik makkelijk in mijn zak kan steken. Uiteraard zocht ik wel een camera, waarvan de prestaties enigszins in de buurt van de EOS komen. Nou ik heb die camera in de PowerShot SX210 IS gevonden. Als extra ook nog de mogelijkheid om in HD 720p te filmen. Mijn beoordeling is op basis van de prijs en geleverde kwaliteit gedaan. Super!

heidi1969 27-02-2011

Wij hebben na lang zoeken en uitproberen(ook hele dure camera's)gekozen voor de powershot sx210 en zijn super tevreden.
Maakt erg mooie foto's en er zitten legio mogelijkheden op.

Kirsten en zit een cd bij en daar staat heel uitgebreid op hoe je alles kunt gebruiken maar is gewoon een kwestie van lekker een dagje uitproberen.

Kortom een toppertje

fotografienu 26-02-2011

Ik had meer verwacht van deze camera.
Sterker nog: ik had vantevoren niet eens gekeken of er bv wel een burstfunctie op zit, ging er gewoon vanuit dat dat met een topmerk en een redelijk high -end compact model anno nu gewoon in orde zou zijn.
Niet dus, hij heeft alleen een soort trage burst op de low light stand met slechts 3 mp.
Canon, als je meeleest: hoe is dit mogelijk!
Kijk eens hoe sony en casio dat aanpakken!

Verder is de camera niet echt snel met wegschrijven, komen er - bij mij iig- redelijk veel bewegingsonscherpe fotos uit, zijn de kleuren op auto binnen nogal onnatuurlijk en overbewerkt, vooral huid- en zijn de telefotos flink voorzien van artistieke maar niet altijd gewenste ruis.
Helaas, voor mij even geen canon meer.
En deze gaat op marktplaats.

richardrr 07-02-2011

Goede camera. Ik zocht een camera waarmee ik én mooie foto's kon maken én redelijke filmpjes. Dat is met deze camera gelukt. Voor een fotocamera vind ik de filmpjes zelfs erg goed. Foto's zijn erg duidelijk en ook bij een hogere iso-waarde weinig ruis (in vergelijking met camera's die ik hiervoor had (zelfde prijsklasse)).

josski 06-02-2011

Hele goede camera. lekker klein en toch 14 maal optische zoom. Veel mogelijkheden. Ik heb hem gebruikt tijdens een reis naar Borneo en heb meer dan 1000 foto's en filmpjes gemaakt. Erg mooi. Makkelijk vond ik ook het rode knopje waarmee je meteen kan gaan filmen. Ook de film kwaliteit is erg mooi voor zo'n kleine camera.
Ik ben in Borneo nog in de rivier gevallen terwijl ik de camera vast had en toen zat hij vol met water :((. na een Dag en een nacht drogen voor de ventilator werkte alles weer en ik kan geen verschil merken in de kwaliteit van de foto's. :))

amiek 31-01-2011

Ik heb deze camera een 3 maanden in bezit en ik kan niet anders zeggen TOP. Er zitten veel mogelijkheden op en de kwaliteit van de foto's zijn echt super.

alton 15-01-2011

Slechte kwaliteit fotos.
Heb een oude olympus camedia c-460 ongeveer 10 jaar geleden gekocht voor nog geen 80 euro. fotokwaliteit hiervan is 10x beter.

Plasma-Check 09-01-2011

Nou, ik ging gisteren naar Media Markt en heb deze camera gekocht, ter vervanging van mijn andere blunder met een sony compact camera.
Ik denk dat dit is wat ik moet hebben, want naast de talloze automatische functies (sommige leuk, zoals miniautuur, of knipogen naar de camera van een afstand en die maakt gelijk een foto van je, dat geldt ook voor "smile"), deze camera heeft zeer uitgebreide handmatige instellingen bij alle functies.
Ik ben o.a. ook blij dat ook de aperture kan naar wens ingesteld worden (en dan de camera bepaalt de ideale ISO) van 3.1 tot 8.0 (die een professionele aperture range is), maar ook kan ik zelf de ISO waarde kiezen (tot maar liefst 3200 nota bene!!) en dan de camera kiest de passende aperture.
Nog mooier is dat in de "M"(anual) mode kan ik naat wens alles zelf kiezen, inclusief aperture en ISO samen, plus al de rest, die de limiten van je creativiteit volledig opheft.
Ik snap niet waarom deze camera ligt in de "compact camera's" lijst, want deze camera heeft meer dan genoeg alle functies die een professionele camera moet hebben.
Wat ben ik nu happy dat ik het advies van andere reviewer (eigenlijk "rewiester") heb gevolgd! Bedankt Loraine!
En in tegenstelling met andere camera's, naast de talloze voorgeprogrameerde scene functies (sneeuw, portret, fireworks enz enz, en elke daarvan ook nog met een uitgebreide menu instelling naar wens!!) deze camera geeft ook stereo geluid die uitmuntend klinkt, maar dat is maar een van de teveel om op de noemen top functies die Canon heeft in deze camera gestopt.
Deze camera is absolut een TOP aanrader!

Loraine 06-01-2011

Ik heb ook deze camera gekocht en heb zeker geen moment spijt van!! Ik heb de gouden versie gekozen. Die ziet als een echt juweel uit.
Ik heb ook even op de site geweest waar Gaugain hieronder zegt en bij de conclusies zag ik ook die vreemde opmerkingen over 4:3 fotos en zwarte balken alsof dat een nadeel is en ook dat panasonic en canon "hebben last van schaduwvorming. De Sony HX5V heeft hier praktisch geen last van". En dat is juist niet waar, maar andersom. Sony heeft last van schaduw in de linker hoek zoals die site laat zien en deze juweel van canon niet.
En ook de onware conclusie dat Sony HX5V "geen last van vertekening heeft", liep ook tegen de lamp met deze fotos: http://tweakers.net/reviews/1719/3/roundup-drie-compactcameras-getest-sony-cyber-shot-hx5v-indruk.html waar je rechts en links van elke foto zie je meer dan duidelijk dat die lijnen niet verticaal zijn maar schuin.
Duim omlaag voor de tweakers site als ze zo ons misleiden!
Vreemd dat de conclusie (als advies aan ons) is dat we moeten de sony camera kiezen want die zou de ideale vakantie camera zijn, met die 4:3 scherm terwijl op vakantie wil je toch breedbeeld-panorama fotograferen en de panorama fotos van sony hoor ik vaker dat die waardeloos zijn op grote scherm en met deze canon heb ik al een vrij breede panorama foto gemaakt met "stitch", bij SCN (op de draaiende whiel) en dan "stitch" onder AWB in het menu.
Ik heb opgemerkt dat panorama fotos zijn uitsluitend bedoeld voor panorama, dus ver weg beelden. Als je van dichtbij panorama fotos wilt maken, vooral onder 1 meter afstand, bij stitch komen niet alle lijnen en details overheen, zommige wel, andere niet, dus je moet kiezen óf een óf andere. Maar ik maak alleen maar buiten panorama fotos en die komen perfect met stitch en de kwaliteit is boven verwachting. Dat geldt ook voor ingezoomde fotos.
Vreemd maar waar is dat voor 14.1MP het aantal MB per foto zijn vrij weinig (tussen 2,5 en 4MB). Maar de foto kwaliteit is uitstekend.Van dichtbij of zoom. Het kan dat dankzij de Digic4-processor de gemaakte fotos worden op een of andere manier "gezipt" om plaats te maken op de SD kaart voor meer foto's, maar mijn andere cameras die ik had (tot 12MP) hadden 7MB per foto, en natuurlijk minder kwaliteit en scherpte dan deze canon. En als je een stukje van de foto snijdt en save, dan die heeft meer MB dan de grote foto waarvan de "crop"-deel afgesneden was, dus nu "unzipt". Ik vind dit heel erg slim van Canon. Betere fotos en tegelijkertijd minder MB op de SD kaart zodat we meer fotos per kaart kunnen maken is iets bijzonder inventief (technisch gesproken).

Ik merk ook dat als je wide kiest, krijg je iets minder pixels-rezolutie. Visueel merk ik echter geen verschil. Toch laat ik het op 4:3 staan en achteraf kan ik een wide beeld van die 4:3 snijden als ik echt wil.
Mijn broer liet me ook alle instellingen zien die je ook handmatig kunt instellen, en na de eerste keus van "vivid" ("V") in "My color" (in het menu van "P" op de draaiende whiel), heb ik toch de "C" gekozen want daar kon ik ook vivid van maken plus de scherpte en andere instellingen zelf kiezen, want bij "vivid" van "V" in het menu, de kleuren zijn wel intenser, maar de scherpte laat het een klein beetje afweten, dit in vergelijking met de +1 stand van de scherpte in "C" (van My Color) die ik gekozen heb, want anders stond op 0, de fabriek instelling, en die nul was misschien net zo scherp (as waarde) als in vivid mode, maar ik stel ze beter zelf in zoals ik het wil en nu ben ik zeer tevreden.
Hier de waarden die ik gekozen heb:
Contrast....= Max.(+2)

Sharpness = +1

Saturation = Max.(+2)

Red...........= 0

Green.......= +1

Blue..........= 0

Skin Tone = 0

Light metering = Evaluative

My colors = C(zie waarden boven van deze C setting)

AWB = Auto

ISO = Auto

Flash= +1,3

Drive mode = Single shot

1280P = Video HD 720p

Pixels = L (maximum pixels + vierkant/4:3)

Compression = Fine

Flash = Allways fire

Enige minpunt van deze camera vind ik de bijgeleverde cordje die egenlijk een CORD is, zelfs te groot voor mijn voet/been, laat staan voor mijn pols. De gestrekte cord is 40cm lang! En in tweeën zoals je om je pols hebt, is 20cm lang, te lang voor deze kleine camera (10,5cm lang). Ik dacht dat de cord is ook in Japan gemaakt zoals de camera, en ik vroeg me af hoe konden ze zo'n blunder maken, door een domme (reusachtige) cord aan een ultra slimme camera te hangen, maar toen zag ik aan de basis van de cord staan "Made in China".

Maar ja, de camera moet je eerst op je pols hangen voordat je die gebruikt (anders loop je risiko dat die valt), en bij mij gljdt de cord steeds weg. Als ik die nog een keer in tweeën vouw, de hand kan moeilijk doorheen, in en uit.

evelyn64 19-12-2010

Na één week kregen we de melding "lensfout", en helaas wil de lens niet meer open. Dus maar rechtstreeks Canon benaderd, maar helaas die geeft niet thuis dus 222 euro weggegooid voor een camera waar we hoge verwachtingen van hadden. Na de aankoop en deze foutmelding ben ik ook rondgaan neuzen op het net en ik lees dat vele mensen deze fout hebben. Dus nu ondanks de goede kwaliteit van de foto's kost zo'n camera een hoop geld voor een week foto's maken.

Consumant 17-11-2011

Als je inderdaad na 1 week fotograferen een kapotte camera hebt, zou je verwachten dat iemand dan ook terug naar de winkel gaat om te ruilen voor een nieuwe. Dit is namelijk garantie.
Ik snap dus niet helemaal dat je dit niet gedaan hebt...

Als klant zou je hier zelfs binnen 2 jaar na aankoop nog mee mogen terug gaan. 1e jaar naar de winkel waar je hem gekocht hebt (ook al is dit via internet), 2e jaar bij Canon zelf. Je mag verwachten dat een fototoestel voor een langere periode mee gaat. Zie ook Kassa/Radar voor consumenten: problemen productaankoop en ruilen/garantie. Er is ook een lijst waarop staat hoe lang je ervan uit mag gaan dat een product het iig zonder problemen moet doen. (Een koelkast bijv. 8 jaar... enz)

Succes!

ericart 17-12-2010

prima camera. Alles goed instelbaar. Maar nu na 4 maanden dat ik m in het bezit heb is er stof aan de binnenkant van de lens gaan zitten. Je ziet dit op de foto's en film als ronde grijze wazige vlekken.
Ik moet m nu opsturen voor het telaten verwijderen.
Een ander nadeel is dat je de zoommotor hoort in een film als je filmt.

meyer571228326 15-12-2010

Prima werkend toestel, dat erg mooie foto's maakt. De geweldige zoom mogelijkheid maken van dit toestel een bijna profesionele camera. De mogelijkheden zijn ongekend als je hem op andere instellingen zet. Fish-eye effect, miniatuureffect waardoor er diepte in landschappen te zien is. HD-films met stereo geluid en dat allemaal in je broekzak. Om wat snelheid te garanderen tussen het maken van foto's en bediening is een geheugen kaart van klasse 6 wel aan te raden. Is er dan niets mis mee, jazeker de flitser zit behoorlijk in de weg, voor de rest een toppertje

masterk 13-12-2010

mooie foto's ! handig te bedienend, genoeg pixels in combinatie met 14x optische zoom( wauw. niks op aan te merken. behalve die plaats van die flitser! die zit precies onder je vinger waar de meeste mensen het toestel vast houden. ACHTERLIJK. daarom een 6 voor de vormgeving.